Neli põhitõde millele sisu loomisel keskenduda

03Oct, 2018

“Sisu loeb!” -tõenäoliselt oled seda ütlust korduvalt kuulnud. Ükski digitaalse turunduse strateegia ei ole edukas, kui sellel ei ole korralikku ja kvaliteetset sisu. Seetõttu on väga oluline, et sellel mida müüd ja turundad oleks ladus ja arusaadav sisu, andmaks oma publikule üheselt arusaadav sõnum.

Kui sisu ei ole publikule koheselt arusaadav, seda läbi ei loeta ning kõik töö ja vaev on raisku lastud. Siinkohal anname mõned väärtuslikud näpunäited, mida sisu loomisel peaks silmas pidama.

Viskame sellele pilgu peale.

1. Mõista oma publikut

Esmalt tuleb mõista, kes on Sinu toote või teenuse sihtrühm ja mida nad Sinu veebisaidilt ootavad. Google Analytics on suurepärane tööriist, mis annab täpse ülevaate paljudest Sinu vaatajaskonna parameetritest, nagu demograafia, vanus, sisu eelistused jne. Saadud info abil saab otsustada, millist sisu tegelikult vaja on. Sinu toode või teenus võib olla suurepärase kvaliteediga aga seda tuleb ka kirjeldada nii, et publik mõistaks. Vastasel juhul on tulemuseks asjata kulutatud aeg ja vaev.

2. Hoia tekstide sisu arusaadav

Kui oled välja selgitanud, mis Sinu publikule meeldib, on aeg neile kvaliteetset sisu pakkuda. Veendu, et see saaks kirja lihtsas keeles, et lugejad saaksid aru mõttest, mida tahad edasi anda. Oluline on vältida keerulisi sõnu, kuna see ajab jälgijad segadusse ja nad võivad lugemise seetõttu pooleli jätta.

Mida lihtsam ja selgem on keel, seda suuremad on võimalused, et seda ka loetakse ning oma võrgustkus ka jagatakse. Jagatakse aga sellist sisu, mis tundub kasulik ja huvitav.

3. Ole järjekindel ja loo eesmärke

Selleks, et otsingumootorite tulemustes ülespoole jõuda, on oluline olla järjepidev. Kui Sinu postitus või sisutekst saab head tagasisidet, ei peaks jääma võitu tähistama, vaid hakkama kirjutama järgmist ja vähemalt sama head sissekannet. Kui postitate oma jälgijatele pidevalt kvaliteetset sisu, siis tagavad otsingumootorid teile kõrgema positsiooni.

Lisaks eelnevale, loo eesmärke ja tee enda jaoks selgeks, mida tahad sisu kirjutades saavutada ning tööta selle eesmärgi nimel. Uuri  tasuta tööriistade abil kas Sinu sihtrühm jagab sisu või mitte.

4. Loo hea struktuuriga sisu

Hea struktuuriga sisu on vajalik selleks, et lugejad saaksid kirjutatust täielikult aru ja saaksid seda ka lugemise käigus nautida. Pealkiri peaks olema lühike, asjakohane ja tekitama uudishimu.

Sisu peaks kiiresti jõudma välja põhiteema juurde, mitte rändama mööda teisi teemasid. Kõik tekstis toodud faktid peab olema tõene. Üldiselt peaks sisu olema kirjutatud nii, et lugejad saaksid selle lugemist sujuvalt nautida, seejuures igavust tundmata.

Niisiis, need olid peamised näpunäited, mida tuleks sisu kirjutamisel järgida, et lugejate tähelepanu köita ja neid lugemisest täielikult haaratuna hoida.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

sixteen − one =